Facebook

Sæson 2019/2020 var på vej til at blive et fantastisk år både sportsligt og økonomisk, men COVID19 satte en midlertidig stopper for den økonomiske vækst.

Det svære år 2 resulterede også i sorte tal i det nye HC Midtjylland – med oprykningen til 1. division i sæson 1 in mente – nye spillere og et anderledes professionelt setup på trænersiden, så er vi utroligt stolte af, at vi i et utroligt svært COVID19 år kommer ud med sorte tal på bunden.

Et øget fokus på talentudviklingen med fuldtidsansættelsen af vores Cheftræner Mads Hjortshøj og et øget spillerbudget i forbindelse med oprykningen til 1. division, har året sportsligt været en succes med en 3. lads i 1. division som ny oprykker – det ER mere end godkendt.

Såvel som vi har et sportsligt mål for klubben/selskabet, så har vi også det erklærede mål, at sportslig succes skal gå hånd i hånd med de økonomiske præstationer udenfor banen, hvorfor vi i et år overskygget af COVID19 år er utroligt stolte over at vi laver sorte tal på bunden om end det kun er ca. 4.000.

Vi havde sponsormæssigt forventet os meget af både Q1 og Q2 2020, men som et lyn fra en klar himmel lukkede sporten ned som følge af COVID19, og den usikkerhed, der forplantede sig derefter medførte, at sponsormarkedet for sæsonen 2019/2020 lukkede ned – ligesom vores produkt på banen også lukkede ned.

Sæson 2019/2020 var som nævnt tidligere på vej til at blive et fantastisk år både sportsligt og økonomisk, men COVID19 satte en stopper for den økonomiske vækst, og det kommercielle setup skulle derfor gentænkes.

På trods af Covid19 er vi i regnskabsåret 2019/2020 lykkedes med at vækste på både omsætning og antallet af sponsorer – vi oplever en fantastisk opbakning lokalt men er også begyndt at blive mere interessante for nationale sponsorer, hvilket bekræfter os i vores strategi med back to basis – fokus på talentudvikling og en sund økonomi.

I dag har vi lært at leve med COVID19 og oplever også til den nuværende sæson en vækst i sponsormassen, hvilket vi er utroligt taknemmelige for i det vi har stor forståelse for, at sponsorerne også er usikre på hvilken effekt COVID19 har på deres forretning.

Vi arbejder benhårdt på den sportslige side for at tage næste step, men kan også se, at skal det lykkes, så har vi brug for yderligere økonomisk råderum, og det arbejde er Direktør Peter Andersen og den samlede bestyrelse fokuseret på at få skabt, og vi håber, at vi med øget opbakning fra fans og sponsorer vil kunne realisere dette samtidig med at vi får mulighed for at investere yderligere i vores talentarbejde.

Vi håber ligeledes at vi snart er tilbage til normalen og har mulighed for at kunne fremvise det fantastisk kommercielle og sportslige produkt vi har fået bygget op i Klink & Jensen Arena, Sportscenter Herning – og giver os også tid til at kigge endnu længere frem mod den nye Arena, der forventes at kunne tages i brug i forbindelse med næste sæson, hvor vi får mulighed for at give oplevelsen i hallen endnu et hak opad.

Formand Kim Simonsen er selvfølgelig glad for at det trods COVID19 er lykkes at lave sorte tal på bunden: Mads, Søren, spillerne, Peter og de øvrige på kontoret og ikke mindst de frivillige har igen i år ydet en kæmpe indsats og på trods af COVID19 afspejler det sig også i regnskabet – så en stor tak til dem alle sammen for at stå sammen og være med til at løfte klubben.

Uden den store opbakning vi har fra fans og ikke mindst erhvervslivet og sponsorerne, har vi ikke mulighed for at drive en klub som HC Midtjylland. Vi mærker den store opbakning i det daglige og ikke mindst på kampdage og det er vi enormt taknemmelige for.

Vi fortsætter den sportslige udvikling med Mads og Søren front og med vores Direktør Peter Andersen i spidsen kan vi se, at vi også i indeværende sæson vækster på det kommercielle område, ikke mindst på erhvervsnetværket

Vi ses i hallen og tak for opbakningen

For yderligere information kontakt venligst

HC Midtjylland
Kim Simonsen
Telefon: +45 20145335