MATHIAS ROUSKU PETERSEN STOPPER I HCM EFTER SÆSONEN
Mathias Rousku Petersen stopper i HCM efter sæsonen. Den stærke venstre fløj med kuglelejehåndledet har siden ankomsten til klubben i 2018 været en vellidt spiller – ikke bare på men også udenfor banen – en spiller, der med sine finurlige afslutninger, har været med til at henrykke i Klink & Jensen Arena.

Mathias ønsker at fokusere mere på sine studier på Århus Universitet.

Mathias Rousku Petersen udtaler om stoppet i HCM:
“Jeg har haft 4 gode år i HCM, en fantastisk klub, hvor jeg har mødt en masse skønne mennesker – det er lidt som en familie, hvor de frivillige yder en helt fantastisk indsats for, at det skal lykkes klubben at nå sit mål om at vende tilbage i Ligaen. Jeg har været rigtigt glad for at være med på rejsen, og satser på at vi indfrier det sportslige mål for sæsonen og sikrer os oprykning til Ligaen.”

Formand Kim Simonsen udtaler om stoppet i HCM:
Vi havde gerne set Mathias følge med det sidste stykke op i ligaen, men har fuld forståelse for ønsket om, at han gerne vil bruge mere tid på studierne.
Mathias har jo været med fra genstarten i 2018, så det er klart, at vi har en masse at takke Mathias for – han var en af de første, der troede på projektet, da vi begyndte forfra i 2. division og fra begyndelsen, har han været en rigtig publikumsspiller, der med sine ekstraordinære afslutninger har skabt en god stemning i både truppen og Klink & Jensen Arena.”

Vi ønsker Mathias alt muligt held og lykke i fremtiden.

For yderligere information kontakt venligst:
HC Midtjylland
Mads Hjortshøj, Cheftræner