Rasmus Madsen forlænger frem til 30. juni 2025

Det er med glæde vi kan offentliggøre, at HC Midtjylland har forlænget aftalen med Rasmus Madsen, så Rasmus trækker HC Midtjylland-trøjen over hovedet frem til 30. juni 2025.

Rasmus er tilbage i håndboldligaen for HCM og det fejrer vi med en forlængelse af kontrakten. Rasmus har været med fra dag et – ja faktisk også lidt før, da han er eneste spiller, der også var med i det ”gamle HC Midtjylland” og har taget turen fra 2. division til HTH Ligaen, en periode hvor Rasmus har udviklet sig til en profil på holdet. Rasmus var et af de unge talenter, der har fået lov til at prøve sig af på øverste hylde – en spiller, der passer perfekt ind i klubbens DNA.

Cheftræner Mads Hjortshøj udtaler om forlængelsen af Rasmus Madsen: “Vi skal være glade for, at vi har Rasmus 3 år mere i HCM. Rasmus er en dedikeret spiller, der har brugt de sidste par år på at blive stærkere og forberede sig til gensynet med ligabold. Han har udviklet sig utroligt meget i begge ender, og skal fortsætte med at bygge på. Rasmus er en af de spillere, som jeg forventer mig meget af i den kommende sæson, hvor jeg virkelig tror på, at han kan få sit gennembrud i ligaen – han har prøvet det før – om end det var lidt andre præmisser end nu.”

Formand Kim Simonsen er også rigtig glad for at det er lykkedes at forlænge med Rasmus Madsen og udtaler: “Rasmus er en spiller, der er indbegrebet af det nye HC Midtjyllands DNA – en ung lokal spiller med stort potentiale, der gerne vil prøve sig af på øverste hylde – der er vi nu, og vi er stolte af, at han har valgt at fortsætte frem til 30. juni 2025 hos os.

At vi har lavet en 3 årig aftale viser også, at han har det godt i klubben og kan se potentialet, samtidig med at kontinuitet er et vigtigt parameter for vores koncept.”

Rasmus Madsen udtaler om forlængelsen med HC Midtjylland: “Jeg føler jeg rykker mig hele tiden – både forsvars- og angrebsmæssigt og føler mig rigtigt godt tilpas i klubben. Vi satte os sammen et mål i 2018 – vi ville tilbage i Ligaen – det er lykkedes nu – så nu glæder jeg mig til at vise, at vi hører til i det fine selskab.

Jeg har prøvet ligaen før, og ved hvor svært det bliver, så vi har brug for al den opbakning, vi kan få, så vi har en fæstning i Klink & Jensen Arena, der er med til at give et ekstra løft i kampen om pointene.”

For yderligere information kontakt venligst:
Mads Hjortshøj
Cheftræner, HC Midtjylland
Telefon: +45 26334866

Om HC Midtjylland af 2018 ApS:
HC Midtjylland er etableret i 2005 som elitesatsningen på Herresiden for Herning, Brande og Ikast området. HC Midtjyllands vision er at skabe rammerne for elitehåndbold på Herresiden for den talentmasse, der er i moderklubberne Herning FH og Hauge, samarbejdsklubberne og området generelt, samt tilføre de relevante spillere, der skal til for at nå målet om på sigt at være en etableret klub, der hører hjemme i toppen af dansk håndbold.