Pressemeddelelse: Kim Simonsen stopper som formand for HC Midtjylland.

Efter 2 sæsoner, der har krævet ekstraordinære indsatser fra bestyrelsen, er der nedsat en ny styregruppe med henblik på et nyt og styrket HC Midtjylland.

Den nye styregruppe består udover direktør Peter Andersen af erhvervsfolkene Ole Jørgensen, Jesper Vindfeld Nielsen, Søren Fuglsbjerg, Torben Clausen, Charles Damholt og Kim Simonsen. Sammen vil vi i en ændret organisation styrke det økonomiske grundlag for HC Midtjylland og ikke mindst tage ved lære af de dårlige erfaringer, der desværre også er blevet lært.

Det har haft 1. prioritet at finde en løsning på HCM’s drift af Cefeen i Sportscenter Herning, der gennem flere år har givet stort underskud. Cafeen er pr. 1. april 2024 afhændet til Sportscenter Herning, men også den hurtige oprykning til håndboldligaen og ikke mindst den lige så hurtige nedrykning igen har dannet baggrund for beslutningen om, at der nu skal nye kræfter til, for at fastholde HC Midtjyllands nuværende og fremtidige vision ift. det sportslige og økonomiske mål.

I den forbindelse har Kim Simonsen besluttet at stoppe som bestyrelsesformand for HC Midtjylland. Kim Simonsen har efter mange år i spidsen for organisationen valgt at træde ned fra posten som formand og give stafetten videre. Kim Simonsen har med sit engagement og sin dedikation, bidraget betydeligt til HC Midtjylland som klub og organisation. Under Kims formandskab er klubbens position blevet styrket gennem hårdt arbejde og stærke partnerskaber, ligesom organisationen har oplevet en markant vækst siden genrejsningen i 2018.

“Det har været en fantastisk rejse for HC Midtjylland, og jeg er stolt af det, vi har opnået sammen. Jeg føler nu, at det er det rette tidspunkt at stoppe som formand og lade nye kræfter føre vores fælles vision videre,” udtaler Kim Simonsen. “Jeg er taknemmelig for de muligheder, jeg har haft som formand , og de relationer jeg har opbygget gennem årene og ser frem til klubbens fortsatte succes.”

Den nuværende bestyrelse har allerede sammen med styregruppen igangsat processen med at sammensætte det nye hold og den nye bestyrelse, som både kan hjælpe HC Midtjylland ud af den nuværende situation, samt være med til at fortsætte den positive udvikling og lede organisationen ind i fremtiden.

HC Midtjylland takker Kim for hans utrættelige indsats og lederskab, og ser frem til at byde velkommen til et styrket HC Midtjylland under ny ledelse.

I umiddelbar forlængelse af denne pressemeddelelse, ser vi frem til at annoncere flere gode nyheder fra HC Midtjylland.

For yderligere information – venligst kontakt direktør Peter Andersen, 25 39 96 80, eller på mail: pa@hcmidtjylland.dk