Magnus Møland Sønnichsen til HCM på en 2-årig aftale fra 1. juli 2022

22-årige Magnus Møland Sønnichsen er en målfarlig højre fløj, der har skrevet under på en 2-årig kontrakt med HC Midtjylland, og er i klubben frem til 30. juni 2024.

Magnus kommer til HCM fra Skive, hvor han har spillet de seneste 2 sæsoner og inden da var Magnus en del af det talent miljø, der er omkring Aalborg Håndbold, hvor han både har været med til at spille liga og Champions League, så det er en ung gut, der allerede har prøvet meget.

Magnus er en afslutningsstærk højre fløj, der både er skarp i kontra fasen og fra hjørnet, hvor han hen over sæsonen har tilkæmpet sig en plads i startopstillingen på Skives ligahold, så det er en spiller med masser af gå på mod og talent, der bliver tilknyttet vores ligatrup fra næste sæson.

Cheftræner Mads Hjortshøj udtaler om tilgangen af Magnus Møland Sønnichen: Magnus er en spiller vi har fulgt gennem noget tid, og da det stod klart, at det var muligt at hente Magnus til vores projekt, så var vi ikke i tvivl om at det var en god ide. Magnus kommer ind på holdet og skal dække højre fløj sammen med Jonathan, så vi føler, at vi er rigtigt godt dækket ind på denne position, hvor begge fløje allerede har prøvet kræfter med ligahåndbold.

Magnus har den rette tilgang til at træne, og vi får en ung spiller, der stadig kan ligge lag på i forhold til at udvikle sig som håndboldspiller. En klassisk højre fløj, der har de kvaliteter vi søger efter – god fra hjørnet og som kan gå godt med i kontra spillet.

Magnus Møland Sønnichsen udtaler om kontrakten med HC Midtjylland: Jeg har et ønske om fortsat at spille med på øverste hylde, og med HCM som en del af HTH ligaen næste år, så var jeg ikke i tvivl om skiftet da muligheden bød sig. Jeg kender flere af spillerne i forvejen og min fløj kammerat fra Skive Frederik Sass skifter også til HCM. Samtidig har jeg fået et godt indtryk af, hvad Mads og Søren står for, og ud fra de snakke jeg har haft med andre fra klubben, er jeg overbevist om at det er det rigtige for mig.

Jeg synes det er et fedt setup, der er skabt med mange unge spillere, der vil håndbolden, og så er det en fed arena med masser af opbakning på tilskuerpladserne, så jeg ser enormt frem til at komme i gang i HCM – jeg har haft en god sæson i Skive og ser frem til at ligge flere lag på i HCM – og så glæder jeg mig til at løbe ind i Klinik & Jensen Arena som spiller på hjemmeholdet – det bliver stort.

Formand Kim Simonsen er ligeledes glad for, at det er lykkes at lave en aftale med Magnus Møland Sønnichsen for de næste 2 sæsoner og udtaler:  Med Magnus i truppen får vi lukket det hul, vi havde på højre fløj efter at Kasper stoppede midt i sæsonen, og hvor Jonathan i år har gjort det helt fantastisk med hjælp fra talenterne fra U17 i de sidste kampe. Med Magnus fra vi en spiller, der vil det og som næsten er prototypen på en HCM spiller – et ungt talent, der gerne vil prøve sig af på øverste hylde, en spiller der træner godt og vil det.

Magnus har været efterspurgt af andre med den flotte sæson han har haft i Skive, så vi er både stolte og glade for at han har valgt vores projekt til – det giver altid en god følelse at blive valgt til frem for fra, så bekræfter også at vi fortsat bevæger os i den rigtige retning sportsligt. Vi er blevet en interessant klub for mange unge, da de kan se, at der bliver satset på dem og er en del af vores DNA, og så er det samtidig fantastisk for projektet, at også de mere etablerede spillere i HTH Ligaen synes projektet er godt – det kan på sigt give muligheden for at komme endnu stærkere ud.

Nu ser vi bare frem til at præsentere Magnus og de øvrige HCM spillere i HTH håndboldligaen i næste sæson i Klink & Jensen Arena.

For yderligere information kontakt venligst

HC Midtjylland

Kim Simonsen

Telefon: +45 2014 5335

Om HC Midtjylland af 2018 ApS:

HC Midtjylland er etableret i 2005 som elitesatsningen på Herresiden for Herning, Brande og Ikast området. HC Midtjyllands vision er at skabe rammerne for elitehåndbold på Herresiden for den talentmasse, der er i moderklubberne Herning FH og Hauge, samarbejdsklubberne og området generelt, samt tilføre de relevante spillere, der skal til for at nå målet om på sigt at være en etableret klub, der hører hjemme i toppen af dansk håndbold.